Skip to content

Klimakommunikation med Astrid Haug

”Net zero”, ”Carbon neutral” og ”bæredygtig”. Virksomhederne hopper ivrigt, og ofte ukritisk, med på klimakommunikationsbølgen – og lige ned i greenwashing-fælden.

Sådan konkluderer forfatter og rådgiver, Astrid Haug, i sin nye bog “Klimakommunikation”, der netop har ramt hylderne i de danske boghandler. 

Astrid opfordring er derfor klar: Skal vi løse klima- og kommunikationsproblemerne, skal vi først erkende, at den grønne omstilling er kompliceret, og at quickfixes både er umulige og utroværdige. Virksomhederne bliver derfor også nødt til at stille sig selv det afgørende spørgsmål: kan vi stå inde for det, vi prædiker?

Lyt med, når Astrid og jeg snakker om:

  • Hvordan Astrid holder sig opdateret på nye trends og fænomener
  • Vigtigheden af bygge bro mellem virksomheder og klimaaktivister
  • Hvordan vi undgår personlig udskamning og pege fingre i klimadebatten.

Du finder episoden på SpotifyApple Podcast eller lige her på siden

Arkiveret under:
Podcasts

Se mere ...

Blogindlæg
Solbriller ligger på bord. I reflektionen står en medarbejder ved computeren.

Skriv et autosvar, der arbejder for dig i ferien

Arrogant, bitter eller branding-bevidst? Dit autosvar fortæller en del om dig. I dette indlæg får du tips til at skrive et godt og personligt et af slagsen.
Podcast
Frederikke Schmidt taler ind i mikrofon i bro fm studiet

At finde fodfæste med Frederikke Antonie Schmidt

Roccamore er hurtigt blevet et landskendt skomærke. Bag succesen står Frederikke Schmidt, hvis ledelsestilgang trækker rødder tilbage til barndommen.
Case
Illustration af Akademikernes A-kasses værdiudviklingsproces, som inkluderer feltstudier, fokusgrupper, dybdeinterviews og spørgeskemaer for at inspirere over 250 medarbejderes daglige handlinger og dialoger.

Fremtidssikrede værdier

Vores arbejde – som rådgivere og facilitatorer – på projektet bestod i at drive processen med at lande lige præcis de værdier, der ville kunne understøtte ønskerne for fremtiden.
Mød
Helle er CEO og grundlægger af bro, og siden begyndelsen i 1999 har hun været ansvarlig for den strategiske udvikling og daglige drift af virksomheden.

Helle ved, hvad det vil sige at lede, og hun ved, hvordan man rådgiver andre til at navigere og agere i feltet. Derfor dedikerer hun sin tid til strategi-, team- og lederudvikling. Hun er ikke bange for at tage fat, hvor det gør ondt, hvis formålet er at skabe meningsfuld forandring. Og derfor fungerer Helle også som sparringspartner og rådgiver for topledere og executives i både danske og internationale organisationer. Helle er desuden hjemmevant i rollen som oplægsholder og keynote speaker.