Skip to content

Cases

Her er nogle af de løsninger, vi har brugt over 20 år på at blive eksperter i. De rimer alle på kommunikation, adfærdsdesign og organisationsudvikling.

Cases

Nudge for bedre samtaler mellem patienter og sundhedspersonale

Nudge for bedre samtaler mellem patienter og sundhedspersonale

Læs hvordan bro udviklede nye samtaleværktøjer til at nudge bedre dialog mellem patient og sundhedspersonale.
Strategien blev bygget med afsæt i en lang række indsigter om organisationen fra et inside-out og et outside-in perspektiv

Sådan hjalp vi med at skabe en indsigtsdrevet og adfærdsbaseret forretningsstrategi

I casen samarbejdede bro med Codan for at optimere deres 2025-strategi, som vi hjalp med at udvikle gennem en indsigtsdrevet og adfærdsbaseret strategiproces.
Hvordan kunne Totalkredit sikre tilpas synlighed

En synlig fejring af et unikt fællesskab gennem 30 år

Læs om, hvordan bro definerede Totalkredits bogs redaktionelle ståsted, som skabte rammerne for den samlede fortælling om Totalkredit-samarbejdet.
Smartphone med rød skærm og ikoner for madspildsapp, der viser et udråbstegn, et plus tegn, en indkøbskurv og et omvendt æble, på en ensfarvet lyserød baggrund.

Sådan hjalp vi Københavns Kommune med at reducere madspild

Vi hjalp Teknik- og Miljøforvaltningen (TMF) med at nedbringe mængden af madspild gennem en handlingsorienteret kampagne for de københavnske husholdninger.
Grafik der fremstiller Region Syddanmarks indsats for at forbedre livskvaliteten på Socialområdet, inklusiv udvikling af kerneværdier og implementering i mødet med borgerne, repræsenteret af over 1000 ansatte

Tværgående værdier med lokal effekt på Socialområdet i Region Syddanmark

I Region Syddanmark ville de skabe mest mulig livskvalitet for borgerne på Socialområdet.
Baseret på indsigter fra skoler og forældre udviklede vi Kontrafejs brandplatform, brandnavn, tone of voice, kernefortælling og proces.

Sådan hjalp vi med at introducere et nyt skolefotobrand i en klasse for sig

Læs mere om, hvordan bro brugte indsigter fra skoler og forældre til at udvikle Kontrafejs brandplatform, brandnavn, tone of voice, kernefortælling og proces.
Hvordan laver vi løsninger og budskaber, der flytter adfærd hos målgruppen?

Lad granulatet blive på kunstgræsbanen

Læs om, hvordan vi har brugt metoder fra adfærdsdesign til at lave en digital kampagne, der giver fodbold-spillende børn og unge gode vaner på kunstgræsbanen.
Talenter hænger ikke på træerne. Så hvis man vil tiltrække dygtige medarbejdere, må man gøre sig umage med at nå ud til dem.

Effektive jobopslag, der tiltrækker de rigtige kandidater

Vi hjalp Absalon med rekruttering af nye medarbejdere, ved at forbedre deres jobopslag, så de kunne effektivisere deres proces og få de bedste kandidater.
Ved hjælp af adfærdsdesign – analyse og designløsninger – testede skolerne sammen med kommunen

Hvordan trafiksikkerheden blev forbedret ved to skoler

Læs mere om, hvordan adfærdsdesign hjalp skolerne teste sammen med kommunen og forældrene blandt andet bump og dobbeltrettede cykelstier på de to skoleveje.
Tablet med rød skærm som viser flere rækker af hvide åbne cirkler, der minder om menneskelige figurer i et mønster, lagt på en hvid baggrund med en let skygge

Sådan skabte vi Europas bedst performende team

Hvordan kan du som leder forandre din gruppe af stærke solister til et samarbejdende high performance-team med resultater på topniveau? Læs mere her.
Baseret på indsigter fra medarbejderundersøgelser udviklede vi en række nudges, der bidrog til en konkret adfærdsændring.

Sikker it-adfærd hos medarbejdere

Bro hjalp en stor dansk virksomhed med at forbedre deres it-sikkerhed gennem en række nudges, der ændrede medarbejdernes it-adfærd.
Illustration af Akademikernes A-kasses værdiudviklingsproces, som inkluderer feltstudier, fokusgrupper, dybdeinterviews og spørgeskemaer for at inspirere over 250 medarbejderes daglige handlinger og dialoger.

Fremtidssikrede værdier

Vores arbejde – som rådgivere og facilitatorer – på projektet bestod i at drive processen med at lande lige præcis de værdier, der ville kunne understøtte ønskerne for fremtiden.
Derfor udviklede Ørsted en ny tone of voice, som skulle bringe dem tættere på danskerne og gøre kommunikationen udadtil mindre distanceret.

Ny tone of voice i Ørsted

bro oversatte principperne fra Ørsteds nye tone of voice til værktøjer og skrivetips i et workshop-forløb for medarbejderne i deres fem kommunikationsteams.
intern kampagne hos FLSmidth til at formidle ny vision til 10.000 medarbejdere globalt, med fokus på engagement og personlig involvering på tværs af roller og geografiske placeringer

Fra ukendt vision til medarbejder-engagement i FLSmidth

Sammen med FLSmidth skabte vi en kampagne, hvor vi oplyste om visionen, udarbejdede materialer til linjelederne og gav visionen fri til medarbejderne at tolke på.
Workshopforløb i adfærdsdesign og bro behaviours metoder

Workshopforløb i adfærdsdesign og bro behaviours metoder

Sammen med TMF udviklede vi et tre-dages workshop med fokus på, hvordan man kan arbejde med nudging og adfærdsdesign i praksis.