Skip to content

Kultur hos modebranchens enfant terrible med Andreas von der Heide

Der er en helt særlig kultur hos Les Deux, hvor alle altid giver lidt ekstra af sig selv.

Bag modebrandet står Andreas von der Heide, som har drevet sin virksomhed med samme drive, som fik ham til at løbe 250 km gennem Saharas ørken for at promote brandet tilbage i 2014.

En passion, der også skinner igennem hos medarbejderne, hvor flere af dem ligefrem er så engagerede i Les Deux, at de har valgt at få tatoveret brandets logo på kroppen.

Den slags medarbejderkultur bliver ikke skabt fra den ene dag til den anden. Derfor har jeg inviteret ham til en samtale, hvor vi undersøger, hvad det har krævet at nå dertil.

Lyt med og bliv klogere på:

  • hvad det kræver af dig som leder at skabe særligt engagement og arbejdsglæde blandt dine medarbejderne
  • hvordan virksomhedskulturen ændrer sig, når garagevirksomhed bliver til succesfuldt modebrand
  • hvordan Andreas von der Heide har forenet sine bedste egenskaber med sin rolle som leder, og hvordan du bør gøre det samme.
Du finder episoden på SpotifyApple Podcast eller lige her på siden.

 

Arkiveret under:
Podcasts

Se mere ...

Blogindlæg
Solbriller ligger på bord. I reflektionen står en medarbejder ved computeren.

Skriv et autosvar, der arbejder for dig i ferien

Arrogant, bitter eller branding-bevidst? Dit autosvar fortæller en del om dig. I dette indlæg får du tips til at skrive et godt og personligt et af slagsen.
Podcast
Frederikke Schmidt taler ind i mikrofon i bro fm studiet

At finde fodfæste med Frederikke Antonie Schmidt

Roccamore er hurtigt blevet et landskendt skomærke. Bag succesen står Frederikke Schmidt, hvis ledelsestilgang trækker rødder tilbage til barndommen.
Case
Derfor udviklede Ørsted en ny tone of voice, som skulle bringe dem tættere på danskerne og gøre kommunikationen udadtil mindre distanceret.

Ny tone of voice i Ørsted

bro oversatte principperne fra Ørsteds nye tone of voice til værktøjer og skrivetips i et workshop-forløb for medarbejderne i deres fem kommunikationsteams.
Mød
Helle er CEO og grundlægger af bro, og siden begyndelsen i 1999 har hun været ansvarlig for den strategiske udvikling og daglige drift af virksomheden.

Helle ved, hvad det vil sige at lede, og hun ved, hvordan man rådgiver andre til at navigere og agere i feltet. Derfor dedikerer hun sin tid til strategi-, team- og lederudvikling. Hun er ikke bange for at tage fat, hvor det gør ondt, hvis formålet er at skabe meningsfuld forandring. Og derfor fungerer Helle også som sparringspartner og rådgiver for topledere og executives i både danske og internationale organisationer. Helle er desuden hjemmevant i rollen som oplægsholder og keynote speaker.