Skip to content

Generationsledelse med Emilia van Hauen

 

Generation Z, som generationen født mellem 1997 og 2010 bliver kaldt, får ofte en tur i mediemøllen. De er blevet kaldt curlingbørn, forkælede og dovne. Det er voldsomme påstande om den generation, der i år 2025 vil udgøre 27 % af den globale arbejdsstyrke.

Hvor tidligere generationer ofte blev i samme stilling i mange år, vil hver tredje medarbejder fra generation Z skifte job i løbet af et år. Som leder er man derfor nødt til at forholde sig åbent og nysgerrigt til den nye generation, hvis man vil fastholde dem på arbejdspladsen.

I det hele taget nytter det ikke at nedgøre andre generationer. Vi skal væk fra generationsKLØFT og i stedet skabe et generationsLØFT, som Emilia Van Hauen så fint formulerer det i sin nye bog om generation Z, Generationen, der skal redde verden’.

Emilia er foruden at være forfatter også sociolog, foredragsholder, bestyrelsesmedlem og ambassadør for UNICEF og GirlTalk. Jeg har inviteret hende en tur forbi bro fm til en snak om, hvorfor vi insisterer på, at vores egen generation har alle svarene. Og om, hvordan vi bedst leder generationen, der skal redde verden. 

Lyt med, når vi bl.a. snakker om:

  • hvorfor generation z ikke kan lide hierakier
  • hvordan man bedst leder generation z
  • hvilke tre spørgsmål, der kan gør generationskløften lidt smallere.

Du finder episoden på SpotifyApple Podcast eller lige her på siden.

Arkiveret under:
Podcasts

Se mere ...

Blogindlæg
Adfærdsdesign og bias i vores politiske valg

Det amerikanske valg er fordomsfuldt – og det er du også

I anledning af det amerikanske valg får du tre bias, som spænder ben for rationelle beslutninger – og tre måder at undgå dem på.
Podcast
Podcast bro fm Sofie Plenge Helle Bro

En moderne kommune med Sofie Plenge

Sofie Plenge havde ingen ledelseserfaring, da hun første gang satte sig i direktørstolen. Til gengæld havde hun en vision om en moderne kommune.
Case
Strategien blev bygget med afsæt i en lang række indsigter om organisationen fra et inside-out og et outside-in perspektiv

Sådan hjalp vi med at skabe en indsigtsdrevet og adfærdsbaseret forretningsstrategi

I casen samarbejdede bro med Codan for at optimere deres 2025-strategi, som vi hjalp med at udvikle gennem en indsigtsdrevet og adfærdsbaseret strategiproces.
Mød
Helle er CEO og grundlægger af bro, og siden begyndelsen i 1999 har hun været ansvarlig for den strategiske udvikling og daglige drift af virksomheden. Helle ved, hvad det vil sige at lede, og hun ved, hvordan man rådgiver andre til at navigere og agere i feltet. Derfor dedikerer hun sin tid til strategi-, team- og lederudvikling. Hun er ikke bange for at tage fat, hvor det gør ondt, hvis formålet er at skabe meningsfuld forandring. Og derfor fungerer Helle også som sparringspartner og rådgiver for topledere og executives i både danske og internationale organisationer. Helle er desuden hjemmevant i rollen som oplægsholder og keynote speaker.