Skip to content

Kontrafej

Sådan hjalp vi med at introducere et nyt skolefotobrand i en klasse for sig

Overblik

Skolefotoet har år efter år været forbundet med traditioner og faglig stolthed. Vores skoletid er nemlig mindernes tid. Og skolefotoet skal kunne følge tidens rytme og skabe en samlet fortælling om skolebarnet.

Teamet bag det nye brand Kontrafej kontaktede bro med ønsket om at revitalisere skolefotoet som genre. De ville skabe et nyt premium-brand, der kan løfte skolefotografiet op i en liga for sig – både på portrætstil og på proces. Baseret på indsigter fra skoler og forældre udviklede vi Kontrafejs brandplatform, brandnavn, tone of voice, kernefortælling og proces.

Udfordring

Hvordan opbygger man et premium-brand på et solidt fundament af indsigter? Og skaber præference for det nye brand hos både skoler og forældre?

Proces
Vi gennemførte et kvalitativt feltstudie, hvor vi undersøgte skoler og forældres behov i forbindelse med skolefotos. De indsigter blev fundamentet for det nye skolefotobrand.
Resultat

Kontrafej hylder barnets udvikling på en upoleret og autentisk måde. Brandet tager afstand fra posering og retouchering og fejrer barnets naturlige udstråling.

”Med vores nye brand Kontrafej skaber vi en ærlig og upoleret fortælling om barnets udvikling i skoletiden. Vi hylder den lille eller store forskel, der er at spore – år for år.”

Katrine Kieldsen

Kontrafej

Relaterede cases

Derfor udviklede Ørsted en ny tone of voice, som skulle bringe dem tættere på danskerne og gøre kommunikationen udadtil mindre distanceret.

Ny tone of voice i Ørsted

bro oversatte principperne fra Ørsteds nye tone of voice til værktøjer og skrivetips i et workshop-forløb for medarbejderne i deres fem kommunikationsteams.
Talenter hænger ikke på træerne. Så hvis man vil tiltrække dygtige medarbejdere, må man gøre sig umage med at nå ud til dem.

Effektive jobopslag, der tiltrækker de rigtige kandidater

Vi hjalp Absalon med rekruttering af nye medarbejdere, ved at forbedre deres jobopslag, så de kunne effektivisere deres proces og få de bedste kandidater.
intern kampagne hos FLSmidth til at formidle ny vision til 10.000 medarbejdere globalt, med fokus på engagement og personlig involvering på tværs af roller og geografiske placeringer

Fra ukendt vision til medarbejder-engagement i FLSmidth

Sammen med FLSmidth skabte vi en kampagne, hvor vi oplyste om visionen, udarbejdede materialer til linjelederne og gav visionen fri til medarbejderne at tolke på.
Mød
Som projektchef har Karen det overordnede ansvar for bros projekter. Hun sikrer, at der er styr på ressourcer, deadlines og leverancer. Hun fungerer også selv som projektleder, der holder fokus på sammenhængen mellem mål og konkrete aktiviteter. Karen har løst opgaver for bl.a. FLSmidth, Totalkredit, KL og Danner. Og så er hun også selv leder i bro og en del af ledergruppen.