Skip to content

Ørsted

Ny tone of voice i Ørsted

Overblik

Flere års turbulens i medierne havde skadet Ørsteds (dengang DONG Energy) forhold til danskerne, der i undersøgelser gav udtryk for ikke længere at vide, hvad Ørsted egentlig stod for. De forbandt dem mest med de områder, der mødte modvind.

Derfor udviklede Ørsted en ny tone of voice, som skulle bringe dem tættere på danskerne og gøre kommunikationen udadtil mindre distanceret. Den nye tone of voice havde derfor ambitioner om at genskabe danskernes tillid til energigiganten.

Udfordring
Men hvordan gør man egentlig det? Hvis det stod til os, så skulle man sætte fokus på at vælge de rigtige historier og at fortælle dem på den mest effektfulde måde.
Proces
Vi oversatte derfor principperne fra den nye tone of voice til værktøjer og skrivetips i et workshop-forløb for medarbejderne i Ørsteds fem kommunikationsteams.
Resultat
For at sikre fokus og motivation udviklede vi i fælleskab deres nye skrivevaner. Vi leverede også et katalog med eksempler, der tjener som opslagsværk og inspiration.

“bros indsats var en vigtig faktor i at få de fine ord i vores nye tone of voice til for alvor at smitte af på de tekster, vi dagligt skriver og sender ud i æteren.”

Ørsted

Relaterede cases

Talenter hænger ikke på træerne. Så hvis man vil tiltrække dygtige medarbejdere, må man gøre sig umage med at nå ud til dem.

Effektive jobopslag, der tiltrækker de rigtige kandidater

Vi hjalp Absalon med rekruttering af nye medarbejdere, ved at forbedre deres jobopslag, så de kunne effektivisere deres proces og få de bedste kandidater.
intern kampagne hos FLSmidth til at formidle ny vision til 10.000 medarbejdere globalt, med fokus på engagement og personlig involvering på tværs af roller og geografiske placeringer

Fra ukendt vision til medarbejder-engagement i FLSmidth

Sammen med FLSmidth skabte vi en kampagne, hvor vi oplyste om visionen, udarbejdede materialer til linjelederne og gav visionen fri til medarbejderne at tolke på.
Hvordan laver vi løsninger og budskaber, der flytter adfærd hos målgruppen?

Lad granulatet blive på kunstgræsbanen

Læs om, hvordan vi har brugt metoder fra adfærdsdesign til at lave en digital kampagne, der giver fodbold-spillende børn og unge gode vaner på kunstgræsbanen.
Mød
Maries arbejdsdag er fyldt op af lige dele strategi, copywriting og projektledelse. Hun udvikler kommunikationsstrategier og personaer, skriver kernefortællinger og stillingsopslag og gør hjemmesider og vejledninger mere brugervenlige. Marie har bl.a. løst opgaver for Miljøstyrelsen, Sampension og Aarstiderne og er redaktør på bro blog og vores egne sociale kanaler.