Skip to content

UC Absalon

Effektive jobopslag, der tiltrækker de rigtige kandidater

Overblik

Talenter hænger ikke på træerne. Så hvis man vil tiltrække dygtige medarbejdere, må man gøre sig umage med at nå ud til dem.

Professionshøjskolen Absalon ønskede en ny tilgang til rekruttering, så de kunne blive endnu bedre til at tiltrække talentfulde undervisere. Det var derfor et meget motiveret rekrutteringsteam, der henvendte sig til bro.

Udfordring
Teamet havde et ønske om at få et koncept på plads: Hvordan tænker man rekruttering som uddannelsesinstitution i 2018 – og hvordan får man mest ud af anstrengelserne?
Proces
Vi analyserede tendenser; både i Absalons opslag og i feltet generelt. Og vi hjalp rekrutteringsteamet med at søsætte et nyt koncept og lærte dem at skrive fængende tekster.
Resultat
Det nye koncept udstikker en strategisk kurs for stillingsopslag i fremtiden. Konceptet er foreviget i en skriftlig guide, som flittigt bliver brugt af Absalons medarbejdere.

“I bro fandt vi en samarbejdspartner, der hurtigt afkodede, hvor vi skulle sætte ind for at forbedre vores stillingsopslag og employer branding. De kom med dugfrisk viden og faglig tyngde, og de gav os viden og værktøjer, som vi nu bruger, hver gang vi skal finde en ny medarbejder.”

Marianne Tauning Stubtoft

HR Udviklingskonsulent, Absalon

Talenter hænger ikke på træerne. Så hvis man vil tiltrække dygtige medarbejdere, må man gøre sig umage med at nå ud til dem.

Relaterede cases

Derfor udviklede Ørsted en ny tone of voice, som skulle bringe dem tættere på danskerne og gøre kommunikationen udadtil mindre distanceret.

Ny tone of voice i Ørsted

bro oversatte principperne fra Ørsteds nye tone of voice til værktøjer og skrivetips i et workshop-forløb for medarbejderne i deres fem kommunikationsteams.
intern kampagne hos FLSmidth til at formidle ny vision til 10.000 medarbejdere globalt, med fokus på engagement og personlig involvering på tværs af roller og geografiske placeringer

Fra ukendt vision til medarbejder-engagement i FLSmidth

Sammen med FLSmidth skabte vi en kampagne, hvor vi oplyste om visionen, udarbejdede materialer til linjelederne og gav visionen fri til medarbejderne at tolke på.
Baseret på indsigter fra medarbejderundersøgelser udviklede vi en række nudges, der bidrog til en konkret adfærdsændring.

Sikker it-adfærd hos medarbejdere

Bro hjalp en stor dansk virksomhed med at forbedre deres it-sikkerhed gennem en række nudges, der ændrede medarbejdernes it-adfærd.
Mød
Maries arbejdsdag er fyldt op af lige dele strategi, copywriting og projektledelse. Hun udvikler kommunikationsstrategier og personaer, skriver kernefortællinger og stillingsopslag og gør hjemmesider og vejledninger mere brugervenlige. Marie har bl.a. løst opgaver for Miljøstyrelsen, Sampension og Aarstiderne og er redaktør på bro blog og vores egne sociale kanaler.